لوله بازکنی و تخلیه چاهبدون تعطیلی

کل تهران

شبانه روزی و فوری، حرفه ای (حتی لوله های سخت)، درآوردن اجسام از چاه

لوله بازکنی - تخلیه چاهفوری

کل تهران

24 ساعته و بدون تعطیلی، رفع انسداد لوله های سخت، درآوردن اجسام از چاه

لوله بازکنی، خدمات توالت فرنگیبدون تعطیلی

کل تهران

در آوردن اجسام از چاه، تعمیر توالت فرنگی

لوله باز کنی, تخلیه چاه24 ساعته

کل تهران

بدون تعطیلی، بازکردن لوله های سخت، درآوردن اجسام از چاه حتی سیمان

لوله بازکنیفوری

کل تهران

بدون تعطیلی

حفر چاه, لایروبی و کف تراشی24 ساعته

کل تهران

بدون تعطیلی

تخلیه چاهشبانه روزی

تهران و حومه

تخلیه با ماشین بزرگ و کوچک

لوله کشی و تاسیساتفوری

فقط غرب

نصب شیرآلات و سینک ظرفشویی

شماره های شهرها (روی شهر مورد نظر خود کلیک کنید):
تهران مشهد کرج اصفهان قم گرگان

آموزش انواع تکنیکهای حفر چاه با روشی درست و اصولی و مقایسه حفاری چاه آب در کشورهای مختلف دنیا

مجله اطلاع رسانی و آموزشی و خدماتی

آموزش انواع تکنیکهای حفر چاه با روشی درست و اصولی و مقایسه حفاری چاه آب در کشورهای مختلف دنیا

بررسیهای زمین شناسی با وجود تمام دقتی که می گردد , فقط قابلیت وجود مخازن را پیش گویی می‌نماید . برای اطمینان از وجود نفت صرفا وسیله حفر چاه است . حفر چاه همینطور برای استخراج آبهای زیزمینی هم استفاده میشود .

تاریخچه و سیر تحولی و رشد

انسان بجهت احتیاج به آب که یک مایع حساس پرارزش است , در هر قوانینی به جستجوی آن مبادرت نموده و به آن دسترسی پیدا نموده است . بدون شک ایرانیان باستان او‌لین اشخاصی بوده‌اند که در حفر چاه و قنات پیشقدم بوده‌اند . علاوه بر حفر چاه به روش دستی که حال هم در اکثری از جاها مرسوم است , فوت‌و‌فن حفر چاههای مکانیکی هم به فراوانی استفاده میشود . حفاریهای مکانیکی که معمولا به دو صورت انجام میگیرد , دربرگیرنده حفاری ضربه‌ای و دورانی هست . مته‌های ضربه‌ای که تا میانه قرن نوزدهم برای حفر چاههای نفت مورد به کارگیری قرار می‌گرفت و به متد کانادایی معروف بود , به دیلم بلند و قطوری شباهت داشت که کارکشته بود تا یک سری صد متر به درون زمین رخنه کند .

گرچه اکنون عمده چاههای نفت با روش دورانی حفر می گردد , لیکن هنوز در بعضا کشورهای نفت خیز به ویژه آمریکا ایالات متحده هنوز از طریق ضربه‌ای استفاده می‌گردد و حدس می‌زنند در حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد چاههای نفت آمریکا با روش ضربه‌ای حفر می‌شود . حفاری دورانی اولین دفعه در سال ۱۹۰۱ در عرصه نفتی Spindletop , نزدیک تگزاس مورد به کار گیری قرار گرفت و به منجر مزایایی که نسبت به ضربه‌ای داشت , دامنه کاربرد آن به زودی توسعه و گسترش یافت . بطوری که در ده سال ۱۹۲۰ بخش اعظم حفاریهایی که برای استخراج نفت در سراسر دنیا صورت می‌گرفت با این روش بود .

حفر چاه

حفاری ضربه‌ای

دستگاههای حفاری ضربه‌ای و یا این که سوندوزهای ضربه‌ای , دستگاههای ساده‌ای میباشند که برای پژوهشهای آب یابی مضاعف مطلوب می باشند . از این دستگاهها بیشتر برای چاههایی که در درون سنگهای مقاوم حفر میگردد , استفاده میکنند . اصول کار سوندوزهای ضربه‌ای خردکردن سنگهاست که‌این فعالیت به وسیله مته‌ای به اسم مته حفاری یا این که ترپان انجام میگیرد . مته‌ها بطور منظم از طول ثابتی روی سنگ فرود میایند . دستگاه مجهز به یک خرک چهار قطبی و یا این که یک دکل است که مته‌های حفاری به وسیله یک قرقره برگشت روی آن معلق میگردند .

این مته‌ها دارنده جنبش رفت و آمدی هستند و به مراد اجرای مانورهای پائین و بالا رفتن , از دستگاه رفت و برگشت جدا شده و به یک وسیله‌ای به اسم چرخ قرقره که برای جاگذاری لوله‌ها هم بکار می رود , مربوط میباشند . خرکهای جدا شونده , چوبی و یا این که فلزی میباشند . پایه‌ها روی دالهای سیمانی که گذشته از مونتاژ دستگاه تهیه و تنظیم میگردند , قرار می گیرند . دکل‌های خم شونده یا این که تلسکوپی , سوندوزهای دستگاههای حفاری خودکار قابل حمل را مجهز مینمایند . ممکن است که‌این دکلها به طور مستمر در پشت یک کامیون اثبات شده باشند . دکلها می بایست توسط کابلهای محکم روی بلوکهای سیمانی اثبات گردند . تخلیه چاه و لوله بازکنی در ابراهیم آباد فوری تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه در تهران رفع نم بدون خرابی

عمیق ترین چاه با روش ضربه ای

عمیق ترین چاه با این روش در ایالت نیویورک بوسیله شرکت گاز طبیعی ایالت نیویورک در سال ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۳ تا عمق ۱۱۱۴۵ فوت حفر شوید که به نفت نرسید .

حفاری چرخشی

امروزه کاربرد دستگاههای حفاری چرخشی زیاد مرسوم شده‌است . این دستگاهها را می‌توان در هر گونه زمین بکار موفقیت . اما برتری کاربرد آنان در زمینهای نرم بیشتر است . پیشروی این دستگاهها در درون سنگهای دشوار به کندی صورت می گیرد . درین روش راز مته فولادی که متصل به انتهای لوله فولادی است , از سر چاه به امداد موتور , حرکت دورانی می نماید . گل حفاری از داخل لوله به درون چاه تزریق شده و از اطراف لوله به سر چاه بر می گردد .

گل حفاری ضمن خنک کردن رمز مته اعمال حمل خرده سنگهایی که به وسیله سر مته از ته چاه تراشیده شده‌است , به راز چاه و خودداری از فشار طبقات سست و ریزش آن ها به درون چاه را هم انجام می دهد . با روش حفاری دورانی چاههای بسیار عمیق حفر می‌شود . عمیق ترین چاه عالم که با این روش حفر شده در سال ۱۹۵۶ در لوئیزیانا ( ایالات متحده ) به عمق ۲۱۵۳۵ فوت بود که به نفت نرسید .

روش توربینی

بر حسب گزارشی که به چهارمی کنگره جهانی نفت در سال ۱۹۵۵ در رم داده شد , شوروی قدیمی نوعی حفاری دورانی ابتکار کرده بود که در آن راز مته به جای آنکه به امداد لوله فولادی دوران کند , به وسیله توربینی که تحت عنوان نیروی محرکه از گل حفاری و یا این که الکتریسیته به کارگیری می‌کند , جنبش می‌نماید . در‌این روش قسمت متحرک صرفا سر مته در عمق چاه خواهد بود . براین اساس می تواند سرعت دورانی به مراتب بیشتری داشته باشد . از دید سرعت عملی که‌این روش دارااست , دارنده برتری اقتصادی متعددی است . بر حسب گزارش فوق ۶۵ درصد کل حفاریهای نفتی شوروی قدیمی با این روش بوده است . این روش اکنون در اروپا و ایالات متحده هم مورد به کارگیری قرار میگیرد .

حفر چاه

روش های حفر چاه آب , مقایسه روش های حفاری چاه آب

انسان در زمان مورخ همواره در‌پی تامین آب تحت عنوان دارای اهمیت ترین ادله تکوین فرهنگ و تمدن خویش بوده است و در هر قوانینی در جستجوی آن بوده و به آن دسترسی پیدا نموده است . بدون شک ایرانیان باستان او‌لین اشخاصی می باشند که در حفر چاه آب و قنات پیشقدم بوده‌اند . علاوه بر حفر چاه به روش دستی که حالا هم در اکثری از موردها همگانی است , فنون حفر چاههای مکانیکی هم به فراوانی استفاده می گردد . حفاریهای مکانیکی که معمولا به دو صورت انجام می گیرد , شامل حفاری ضربه‌ای و دورانی هست .

لوله بازکن و لایروبی چاه چیتگر غرب تهران شبانه روزی

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!