کارکرد دکمه سیفون توالت فرنگی

مجله اطلاع رسانی و آموزشی و خدماتی

کارکرد دکمه سیفون توالت فرنگی

با افزایش میزان استفاده از توالت فرنگی سوالات زیادی درباره نحوه کارکرد آن وجود دارد و یکی از بیشترین سوالات در مورد کارکرد دکمه سیفون توالت فرنگی است.
سوالاتی در مورد اینکه چرا دکمه سیفون خراب میشود و یا اینکه چرا در بعضی توالت های فرنگی یک دکمه و در بعضی دیگر دو دکمه وجود دارد و غیره اینها سوالاتی است که تا پایان همین مطلب در مورد آنها به شما توضیح خواهیم داد.

آشنایی با کارکرد دکمه سیفون توالت فرنگی

دکمه های توالت فرنگی وظیفه تخلیه آب از داخل فلاش تانک به کاسه توالت را دارند. توالتهای فرنگی با توجه به فلاش تانک شان به دو دسته تقسیم می شود:

  • تک زمانه: این نوع توالت ها یک دکمه برای تخلیه آب دارند و به دلیل اینکه کل حجم فلاش تانک را به یک بار خالی می کنند معمولاً درصد آب هدر رفته در آنها زیاد است.
  • دوزمانه: وجود دو دکمه سیفون توالت فرنگی به شما این امکان را می دهد که میزان مصرف آب در فلاش تانک را انتخاب کنید زمانی که آب زیادی برای سیفون کشیدن لازم ندارید دکمه بزرگتر درصد آب کمتری مصرف می کند اما با فشردن دکمه کوچک می‌توانید تمام آب مخزن فلاش تانک را مصرف کنید.

زمانی که گرفتگی توالت را میخواهید به روش لوله بازکنی با آب داغ و مواد شوینده برطرف کنید کافی است شیر ورودی توالت را بسته و مخزن فلاش تانک آن را با آب داغ پر کنید سپس از دکمه سیفون توالت فرنگی برای تخلیه کامل یا به اصطلاح کلید فول فلاش کمک بگیرید.
اگر گرفتگی برطرف نشد حتماً با لوله بازکن های ماهر در سطح شهر تهران تماس بگیرید تا در زمان کم به شما برسند و مشکل شما را در محل برطرف کنند. برای استفاده از خدمات چاه بازکنی شمال تهران بر روی لینک مورد نظر کلیک کرده و در صفحه مورد نظر شماره و مشخصات شخص ارائه دهنده خدمات را مشاهده نمایید.

اصلی ترین دلایل خرابی دکمه سیفون توالت فرنگی

بیشترین میزان خرابی در دکمه های توالت فرنگی مربوط به سیفون آنهاست و در این گونه موارد ممکن است دکمه تخلیه توالت فرنگی به درستی کار نکند و در صورت بروز این مشکل فلاش تانک نمی‌تواند آب داخل مخزن را به کاسه منتقل کند.
اگر دکمه سیفون توالت فرنگی شما خوب عمل نمیکند شما می توانید با برداشتن درپوش سیفون زنجیری را که به دکمه دریچه خروجی آب متصل است سفت تر کنید. اما لازم است بدانید دکمه سیفون توالت فرنگی در مدل های جدید روی سطح درپوش فلاش تانک قرار می گیرد و به وسیله دو میله باریک پلاستیکی روی پدال هایی که به دریچه خروجی و سطح درپوش وصل می باشند فشار وارد می‌کند.

در استفاده از توالت های فرنگی مدل جدید باید مراقب باشید که دکمه سیفون توالت فرنگی و درپوش آن آسیب نبیند زیرا بعد از گذشت چند سال دیگر پیدا کردن درب سیفون یا قطعه یدکی کلید مشابه آن در بازار بسیار سخت است. برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا برای اینکه همه چیز درباره دکمه سیفون توالت فرنگی را بدانید کافیست بر روی لینک آن کلیک کرده و مطالب بیشتر را در این صفحه دنبال نمایید.

قفل شدن کلید توالت فرنگی

گاهی اوقات دکمه سیفون توالت فرنگی پایین قرار می‌گیرد و در این مواقع فنر زیر کلید شکسته شده و باید کلید را تعویض نمایید چرا که فنر آن به صورت لوازم یدکی یافت نمی شود.
در صورتی که موفق به رفع گرفتگی توالت فرنگی منزلتان نشدید در شهر تهران کافیست با نزدیکترین لوله بازکنی منطقه خود در سایت برچسب تماس بگیرید تا مشکل شما برطرف شود.

نکته!درزمانی که قصد دارید که گرفتگی لوله توالت فرنگی را به روش لوله بازکنی با آب داغ و مواد شوینده بر طرف کنید، کافی است که شیر ورودی آب توالت را ببندید و مخزن فلاش تانک را با آب داغ پر کنید.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!