با کیفیت ترین انواع لوله فاضلاب خانگی و شهری

مجله اطلاع رسانی و آموزشی و خدماتی

با کیفیت ترین انواع لوله فاضلاب خانگی و شهری

برای لوله کشی در ساختمان ها و مراکز تجاری و اداری شناخت انواع لوله فاضلاب برتری دارد. این لوله ها به خاطر کارکردی که دارند دارای اهمیت می باشند. اصلی‌ ترین کاری که این لوله‌ها میکند دفع فاضلاب و جابجایی آب از جایی به جای دیگر است.
هم اکنون مدل های گوناگونی از لوله فاضلاب خانگی و شهری وجود دارد که کار خود را به شایستگی انجام می دهند. در این نوشته تلاش بر این است که آنها را به شما شناسانده و با یکدیگر قیاس کنیم.

انواع لوله فاضلاب خانگی و شهری کدامند؟

از نظر جنس، روش وصل شدن و نحوه مصرف لوله های فاضلاب به چند قسمت تقسیم می شود که به صورت خلاصه در ادامه به معرفی انواع لوله فاضلاب خانگی و شهری اشاره خواهیم نمود.

  • مدلهای لوله فاضلاب ازجنس فلز: چدنی و مسی و گالوانیزه (فولادی واهنی)
  • مدلهای لوله فاضلاب که فلزی نباشند: پلی اتیلن و پلیکا و پوشفیت و بتنی و سفالی

قدیمی ترین انواع لوله فاضلاب از جنس چدن و مس

لوله های چدنی از چدن ریخته گری شده با آلیاژ های گوناگونی ساخته شده است. اندازه آلیاژ مصرفی به شکل و طول و نحوه مصرف لوله بستگی دارد. این لوله های چدنی معمولاً در سیستم لوله کشی فاضلاب و جمع کردن آب های سطحی به کار می رود. مشخصات این لوله های فاضلاب عبارتند از:

  •  نسبت به لوله های فلزی دیگر کمتر دچار پوسیدگی و فرسایش می شود
  •  استقامت زیاد در مقابل فشارهای بیرونی
  •  قیمت کم و مقرون به صرفه
  •  داشتن استاندارد بهداشتی زیاد در مقابل فاضلاب سمی و عفونی

در میان مدل های مختلف لوله های فاضلاب، لوله های چدنی نسل اول لوله کشی به حساب می آیند. ولی امروزه به خاطر سنگینی و زنگ زدگی در برابر مواد شیمیایی دیگر از آنها استفاده نمی شود.

لوله های مسی نیز از قدمت زیادی برخوردارند که برای خطوط آب و فاضلاب به مناطق مسکونی به کار می رفتند، ولی امروزه به خاطر قیمت خیلی زیاد مس و زنگ زدگی و نداشتن ایستادگی در برابر آب و هوای سرد خیلی کم به کار می رود.
در صورت به کارگیری هر یک از انواع لوله فاضلاب در سیستم لوله کشی ساختمان خود و مشاهده هر گونه گرفتگی در آن ها می توانید سریعاً با شماره نزدیک ترین لوله بازکن سایت برچسب و از طریق جستجوی منطقه محل سکونت خود همانند لوله بازکنی در ستارخان تماس بگیرید و در کمتر از ۳۰ دقیقه با کیفیت مطلوب خدمات قیمت مناسب دریافت کنید.

شناخت انواع لوله فاضلاب گالوانیزه

یکی دیگر از انواع لوله فاضلاب، لوله های گالوانیزه می باشند که به درازای ۶ متر و ضخامت میانگین یک و دو دهم تا ۸ اینچ درست می شوند. این لوله ها شامل دو دسته هستند: فولادی و آهنی

در ساخت لوله های گالوانیزه فولادی از ورقه های فولادی نرمی استفاده می شود که با استفاده از روی به خاطر بالا بردن ایستادگی و زنگ نزدن گالوانیزه می‌شوند. کارمهمی که این لوله ها انجام می دهند، کار تهویه می باشد البته بعضی اوقات در تخلیه چاه فاضلاب و آبرسانی کاربرد دارند.

لوله های گالوانیزه آهنی از جنس آهن سفید نورد شده که به رنگ خاکستری تیره می باشند و به اسم لوله آهنی سفید در بازار معروفند. این لوله ها فرق چندانی از نظر مصرفی با لوله های فولادی گالوانیزه ندارند فقط نسبت به آنها سنگین تر و تیره تر می باشند.

لوله های فاضلاب از جنس پلی اتیلن

برای جابه جایی فاضلاب در ساختمانها و سیستم فاضلاب شهری لوله‌های پلی اتیلن به کار می رود که نحوه اتصال آنها با دما صورت می گیرد که باعث ایستادگی خیلی زیاد در مقابل فشار و نیروی بیرونی می شود. لوله های پلی اتیلن یکی از مدل های گوناگون لوله فاضلاب است که کم وزن بوده و دوام خیلی زیادی دارد.

آشنایی با لوله فاضلاب پلیکا یا همان پی وی سی

از بهترین و پرمصرف ترین لوله های فاضلاب که در ایران استفاده می شود، لوله های پلیکا است که جنس آنها از پلی ونیل کلراید می باشد و یکی از مشخصات این لوله ها این است که یک نقطه که می سوزد فقط همان نقطه آتش می گیرد و آتش به قسمتهای دیگر پراکنده نمی شود.
از مزایای دیگر لوله پلیکا این است که کم وزن بوده و ایستادگی خوبی در برابر اسید و باز دارند و زنگ نمی زند هم چنین رسوب هم نمی گیرد. البته ایجاد ترک و شکننده بودن در دمای زیر صفر درجه که برای سرویس های آب گرم خوب نیستند، از عیوب این لوله ها می باشد.

در صورت گرفتگی هر یک از لوله های فاضلاب در کوتاه ترین زمان با مراجعه به سایت برچسب و پیدا کردن منطقه مورد نظر با کارشناس فنی این حرفه ارتباط گرفته و از آنها کمک بگیرید. لوله بازکن های سایت برچسب در تمام مناطق تهران و در شهر قدس خدمات شبانه روزی و قیمت مناسب به شما عزیزان ارائه می دهند که برای دریافت خدمات لوله بازکنی شهر قدس می توانید بر روی لینک آن کلیک کنید.

لوله های بتنی و سفالی؛ مناسب ترین انواع لوله فاضلاب با محیط زیست

لوله های بتنی یکی از پرمصرف ترین انواع لوله های فاضلاب است که کیفیت های زیر را دارا می باشد:

  • ایستادگی و دوام خیلی زیاد
  • همخوانی زیاد با محیط زیست
  • عدم سوختگی و شعله ورزی
  • هزینه کم
  •  اجرای ساده

از دیگر لوله هایی که استحکام زیادی دارند و با محیط زیست موافقند، لوله های سفالی می باشند که در محیط نامطلوب آب و هوایی یا نیروی بیرونی دچار ترک خوردگی می شوند. برای محکم شدن و استقامت آنها با لایه ای از بتن آن ها را می پوشانند که باز این مسئله عمر این لوله ها را کوتاه کرده و باعث گرفتگی های زیادی شده است.

 مدلهای لوله فاضلاب پوش فیت

نسل مدرنی از لوله های فاضلاب در جهان، لوله های پوش فیت هستند که از جنس پلی پروپیلن ساخته شده اند و مزیت های خیلی زیادی دارند که از جمله آنها:

  •  جایگذاری و اجرای فوری و راحت آن
  •  ایستادگی زیاد در مقابل پوسیده شدن و شکسته شدن
  •  توسط سوکت و واشر وصل می شوند که جلوی نشت آب را میگیرد
  •  مانع از پراکندگی آتش می شود

 مزیت شناخت انواع لوله های فاضلاب

یکی از مهمترین اصول در سیستم فاضلاب خانه ها و شهرها، انواع لوله فاضلاب و نحوه اتصال آنها می باشد که امروزه پیشگیری آب و فاضلاب ها و کار آبرسانی و جمع آوری آنها نقش به سزایی دارد. آشنایی با انواع لوله فاضلاب و شناخت ویژگی ها و کارکرد آنها باعث می شود که گزینه خوبی را انتخاب کرده و آن را بخریم به علاوه با انتخاب لوله های خوب و کارا می توانیم از نشتی لوله و گریز آب و مشکلات دیگر مثل آلودگی محیط زیست و نشتی ساختمان جلوگیری کنیم.

در ضمن اگر اطلاعات مناسبی در این زمینه داشته باشید، علاوه بر اینکه گزینه مناسب و مقرون به صرفه ای را انتخاب می کنید در این سیستم لوله کشی برای کارهایی مثل درست کردن و عوض کردن هزینه زیادی  صرف نمی کنید.

البته در صورت مواجه شدن با مشکلاتی از قبیل گرفتگی لوله های فاضلاب، نگران هزینه های بالای لوله بازکنی و تخلیه چاه نباشید. در هر کجای تهران که هستید، با ورود به سایت برچسب و جست و جوی منطقه مورد نظر خود، مثلا لوله بازکنی در کلاهدوز، می توانید در سریع ترین زمان ممکن از خدمات ما بهره ببرید.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!