اصول و اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ

مجله اطلاع رسانی و آموزشی و خدماتی

اصول و اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ

امروزه با رشد روز افزون فناوری باعث شده است نیاز به استفاده از دیجیتال مارکتینک برای دیده شدن هرچه بیشتر و معرفی محصولات و خدمات خود بیشتر شود. با استفاده از بازاریابی دیجیتال میتوان برای افزایش فروش محصولات و جلب رضایت کاربران خود از طریق اینترنت برای کسب و کار خود نیز تبلیغ کرد.

تفاوت فروش و بازاریابی
هر کسب و کاری یک سری محصولات و خدمات مشخصی دارد که میخواهد بفروشد به این منظور فروشندگان باید یک رابطه نزدیک با مشتری ایجاد کنند و مخالفت ها ناراحتی مشتریان را از بین ببرند و در مورد شرایط فروش و قیمت با مشتری حرف زده و مطمئن باشند که نیازهای مشتری بعد از فروش را میتوانند براورده کنند. باید نیازهای الان و آینده کاربر بشناسند و برطرف کنند و برای بالا بردن آگاهی مخاطبین از محصولات باید تبلیغ کنند.

تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال مارکتینگ:
حال میخواهیم بررسی کنیم تفاوت بازاریابی سنتی و بازاریابی دیجیتال با هم چیست و چرا نیاز به بازاریابی دیجیتال برای هر کسب و کاری هست؟

بازاریابی سنتی و دیجیتال مارکتینگ هردو مکمل یکدیگرند،با این تقاوت که هر کاری که در بستر اینترنت انجام شود را دیچیتال مارکتینگ گویند که باعث کاهش هزینه و نمایش تمام محصولات و عدم نیاز به نیروی انسانی است و مخاطبان بیشتری دارد و هدف رضایت مشتری و وفاداری مشتری است. در دیجیتال مارکتینگ نیازهای پزشکان،جوانان،زنان باردار مورد بررسی قرار میگیرد و با توجه به نیاز آن ها نرم افزاری ساخته میشود و حالا کار فروش این است که با تک تک پزشک ها و … صحبت کرده و نرم افزار(محصول) خود را بفروشد.

بیشتر بخوانید: مقایسه دوره‌های آموزشی دیجیتال مارکتینگ

تعاریف برخی اصطلاحات در دیحیتال مارکتینگ و بازاریابی سنتی

one-to-many در سنتی یک تبلیغ به حجم عظیمی از مردم نمایش داده می شود. one-to-one در دیجیتال یک محصول در کانال  social خود گذاشته و یک نفر آن محصول دیده و دایرکت میده و اطلاعاتی در مورد محصول می گیرد. many-to-many تبلیغ محصول خود را در یک کانال گذاشته و در مورد آن محصول به صورت گروهی کاربران نظر می دهند. Mass marketing در بازاریابی سنتی تبلیغ محصول خود را به حجم عظیمی نمایش داده.

بازاریابی آنلاین در مقایسه با کسب و کار سنتی

Invidualised marketing قابلیت شخصی سازی دارد مثلا برای تبلیغ محصول خود شماره افراد داریم و میتوان ابتدای پیام نام افراد آورد و از خرید آن ها تشکر کرد و تخفیفی برای خرید های بعدی به آن داد و یا گفت خرید شما انجام نشد با این شماره تماس بگیرید تا مشکلتون را حل کنیم. Monologue نمیتوان در مورد تبلیغ صورت گرفته نظری داد. Dialogue در ديجيتال ماركتينگ اصولی میتوان نظر خود را درمورد محصول بیان کرد و با کمک گرفتن از  فروشنده و پشتیبانی میتوان خرید خود را انجام داد.

Untraceable نمیتوان بفهمیم چند نفر تبلیغ ما را دیدن. Traceable میتوان بفهمیم چند نفر تبلیغ ما را دیدن (قابلیت اندازه گیری) Branding برای برند شدن مورد استفاده قرار می گیرد Information یک سری اطلاعات ابتدا در مورد محصول می دهد و بعد اقدام به فروش می کند و میتوان نظر بقیه را در مورد محصول بخوانیم.

بازاریابی سنتی شامل موارد زیر است:

  • تراکت
  • چاپ و تبلیغات
  • بیلبورد
  • تلویزیون
  • رادیو و …

دیجیتال مارکتینگ شامل موارد زیر است:

  • شبکه های اجتماعی
  • ایمیل
  • تولید محتوا
  • سئو

انواع روش های بازاریابی دیجیتال

بهینه سازی موتور جستجو (seo)

seo مخفف search engine optimization هست، یعنی بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو. در واقع به مجموعه اقداماتی که شما انجام می‌دهید تا سایتتان را برای موتورهای جستجو بهینه کنید، سئو گفته می‌شود. این اقدامات شامل تحقیق کلمه‌ی کلیدی، لینک‌سازی، بهینه‌سازی تصاویر، بهینه‌سازی کدهای سایت و … می‌شود.

سئو

در واقع با روی کار آمدن الگوریتم‌های جدید، موتورهای جستجو محتوایی را ارزشمند می‌دانند که کاربران از آن رضایت داشته باشند و دیگر ممکن نیست تا با استفاده از برخی تکنیک‌ها(مثل تکنینک‌های سئوی کلاه سیاه که در ادامه به آن می‌پردازیم)، کسی بتواند موتورهای جستجو را فریب دهد و بدون داشتن محتوایی با کیفیت، در نتایج برتر قرار گیرد. در نتیجه اگر می‌خواهید مورد استقبال موتورهای جستجو قرار بگیرید و در لینک‌های اول نتایج جستجو جایگاهی کسب کنید، بهتر است همه جوره هوای مخاطبانتان را داشته باشید و از ارائه‌ی محتوای مفید و با کیفیت دریغ نکنید.

سئو باعث مدیریت بودجه و ROI در بخش SEM ،افزایش ترافیک ورودی از گوگل،تحقیق و تعیین کلیدواژه های با ارزش،افزایش رنک و اعتبار وبسایت در گوگل،تحلیل و تحقیق در مورد رقبا می شود.

موبایل مارکتینگ

بازاریابی موبایلی (Mobile Marketing) استراتژی بازاریابی دیجیتالی چندکاناله‌ای است که هدف آن دستیابی به مخاطبان هدف در تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و سایر دستگاه‌های همراه آن‌ها ازطریق وب‌سایت‌ها، ایمیل، SMS و MMS، رسانه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌ها است. می‌توانید در دوره موبایل مارکتینگ آموزش‌های کامل این نوع بازاریابی را فرا بگیرید.

بازاریابی محتوا (content marketing)

بازاریابی محتوا برای افزایش ترافیک سایت خود و فروش بیشتر ومعرفی برند خود (برند سازی) کاربرد دارد. مواردی که در تولید محتوا کاربرد دارند شامل:

  • پادکست
  • ویدیو
  • پست وبلاگ و …

شما می‌توانید با استفاده از بازاریابی محتوایی، مطالبی را که قرار است در اختیار کاربران قرار بدهید در قالب یک متن تاثیرگذار و اصولی و دقیق در سایت خود منتشر نمایید و از کلمات کلیدی مناسب و انحصاری استفاده کنید. سعی کنید قبلا از نوشتن محتوا مخاطبان خود را دسته بندی کنید تا براساس علاقه و نیاز آنها محتوا تولید نمایید. شاید بهتر باشد که این طور بیان کنیم: محتوا مانند یک طعمه در قلاب ماهی گیری است که دریای بیکران اینترنت که هزاران شکارچی دیگر در کنار شما قرار گرفته‌اند. هرچه طعمه شما جذاب‌تر و دلچسب‌تر باشد کاربران بسمت شما کشیده می‌شوند و در نهایت شما می‌توانید شکار بیشتری را تجربه نمایید. پس برای محتوای خود خیلی تلاش کنید که مهم‌ترین بخش آن هم استفاده از کلمات کلیدی می‌باشد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی (social marketing)

بازاریابی شبکه های اجتماعی باعث افزایش فروش و ایجاد قدرت برندینگ شده. شبکه های اجتماعی که مورد استفاده قرار می گیرند شامل:

  • اینستاگرام
  • تلگرام
  • لینکدین
  • توئیتر و …

بازاریابی شبکه های اجتماعی باعث ایجاد: تعیین استراتژی در شبکه های اجتماعی مختلف تعامل با مخاطبان شرکت تولید محتوای مرتبط با برندینگ معرفی لید از طریق شبکه های اجتماعی

بازاریابی ایمیلی (email marketing)

بازاریابی ایمیلی یا همان ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین راه‌های تولید سرنخ و وفادارسازی مشتری است. این سرویس بازاریابی به ۳دلیل اهمیت دارد:

۱- در زمینه ایمیل تبلیغاتی شما یک لیست جامع و کامل از مشتریان احتمالی و سرنخ‌ها دارید که می‌توانید آن را تا ابد نگه ‌داری کنید. مشتریانتان را دسته بندی کرده و عملکرد ایمیل‌های فرستاده شده را پیگیری کنید.

۲- محصولاتی که در ایمیل‌ها معرفی می‌شود شانس بیشتری برای فروش دارند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که ایمیل مارکتینگ  سود بازدهی ۳۸۰۰٪  درصدی دارد. این رقم برای شبکه‌های اجتماعی یک سوم است.

۳- ایمیل مارکتینگ می‌توانند بازدید سایت شما را بالا ببرند. شما می‌توانید خواننده را به خواندن مطالب بیشتری از سایت خود تشویق کنید و لینک‌های مرتبط به سایت را در متن ایمیل قرار دهید، در واقع شما با این کار حجم ترافیک سایت خود را بالامی برید .

 

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!