پاکسازی و حمل نخاله های ساختملانی و عمرانی درون شهری در منطقه یک و نیز تخلیه اصولی آن

مجله اطلاع رسانی و آموزشی و خدماتی

پاکسازی و حمل نخاله های ساختملانی و عمرانی درون شهری در منطقه یک و نیز تخلیه اصولی آن

عملیات حمل نخاله های درون شهری , تسطیح و پاک سازی حاشیه معابر شهرک سالور و انبیاء در منطقه یک انجام شد .

به نقل از رابطه ها عمومی شهرداری اسلامشهر و به گزارش واحد خبری حیطه یک , صادقی نائب رئیس سرویس ها شهری حوزه‌ با اعلام این خبر گفت : عملیات حمل , تسطیح و پاکسازی نخاله های درون شهری , در شهرک سالور وشهرک انبیاء , صبح امروز بوسیله اتومبیل آلات استیجاری ( طرح استقبال از فصل بهار ) جمع آوری و به محدوده رقم خورده در بیرون از بافت شهری انتقال یافت . جریمه سنگین تخلیه نخاله ساختمانی در حاشیه شهر چقدر می تواند باشد

رفت و آمد شبانه كاميون های حمل نخاله و افزايش آلودگی تهران/ شهرداری ساماندهی کند

نائب رئیس محیط زیست انسانی اداره حفاظت محیط زیست بیان کرد : عمل كاميون های سنگين حمل مصالح و نخاله در آخرها شب , مبداء مهمی در افزايش ذرات معلق شهر تهران میباشند .

تردد شبانه كاميون های حمل نخاله و افزايش آلودگی تهران/ شهرداری ساماندهی کندبه گزارش خبر نگار مجموعه اجتماعی باشگاه خبرنگاران برنا ; سعید متصدی نائب رئیس محیط زیست انسانی اداره حفاظت محیط زیست در کانال تلگرامی خویش نوشت : ممنوعيت حركت كاميون های سنگين حمل مصالح و نخاله در ساعتها روز سبب كاهش غلظت ذرات معلق آلاینده می شود .

در آخرها شب و هنگام فعاليت های تأمين مصالح برای ساختمان‌سازی و حمل نخاله بوسیله كاميون‌های فرسوده و گازوئيلی , پيك ذرات معلق پروسه افزايشی داراست كه این دستور مرجع مهمی در افزايش ذرات معلق در شهر تهران به حساب آورده می شود .

براساس قانون , ساماندهی رفت وآمد كاميون‌های در جهت تأمین مصالح برای ساختمان‌سازی و حمل نخاله , وظيفه شهرداری‌هاست و بايد فعاليت آن ها در قالب شركت‌های ثبت شده مديريت شود .

حمل نخاله

اعتراض رانندگان حمل نخاله به تخلیه بار در توسکستان

گرگان – در سی و نهمی جلسه شورای اسلامی شهر گرگان رانندگان و کارگران حمل زباله با حضور در شورای شهر اعتراض خویش را به انتقال محل تخلیه نخاله از هزارپیچ به توسکستان اعلام کردند .
به نقل از خبر نگار مهر , شامگاه روز شنبه , سی و نهمی گرد‌همایی قانونی شورای اسلامی شهر گرگان در حالی برگزار شد که تنی چند از رانندگان نیسان و کارگران جمع آوری نخاله در صحن حضور یافته و خواهان رسیدگی به منظور های خویش شدند .

در صدر حسین ربیعی , عضو شورای اسلامی شهر گرگان ذکر کرد : همت این اشخاص باعث شده تا شهری پاک داشته باشیم و بخش اعظم آن‌ها از خانواده های مرحله زیر و زحمت کش می باشند .

او ادامه اعطا کرد : مدتی است که کار این اشخاص با نقص‌ روبرو شده و شهرداری و استانداری به اعلام کرده که نخاله ها را در توسکستان تخلیه نمایند .

ربیعی بیان کرد : این مسأله باعث تولید مشکلاتی برای این جمع شده چون دوری فاصله و فرسوده بودن اتومبیل های آن ها هزینه های متعددی برای آنها بوجود آورده و افزون بر آن معضل ترافیکی را نیز ارتقا میدهد .

مشکل محیطی زیستی با تخلیه نخاله در توسکستان

او بابیان این‌که خالی کردن نخاله در حوزه‌ توسکستان نقص‌ محیط زیست به‌وجود میاورد , بیشتر کرد : کامیون‎داران نخاله‎های سطح شهر را در منطقه هزارپیچ تخلیه می‎کردند و یکی دو سالی است که این افراد نخاله‎ها را در توسکستان تخلیه مینمایند و اکنون به رانندگان نیسان نیز اعلام شده که نخاله ها را به توسکستان ببرند .

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت : اهمیت توسکستان کمتر از هزارپیچ نیست , تا ۱۰ سال آینده می‎توانیم نخاله‎ها را در آن مکان بریزیم اما برای بعد بایستی فکر حیاتی کرد .

او از شهرداری خواست که مذاکراتی با استانداری داشته باشد تا ایراد این رانندگان برطرف شود .

ربیعی تصریح کرد : علاوه بر نخاله فاضلاب شهری نیز به ناحیه هزارپیچ می ریزد اول بایستی زیرساخت ها را رعایت شود و طوری رفتار کنیم که آسیبی به‌این قشر وارد نشود .

مقرون به صرفه نبودن حمل نخاله به توسکستان

در ادامه یکی نماینده این رانندگان اعلام‌کرد : انتقال نخاله با هزینه های پول کارگر و انتقال آن مقرون به‌ صرفه نیست و چنانچه اجازه ریختن نخاله به هزارپیچ داده نشود جمع زیادی بدون شغل می‎شوند .

او ادامه بخشید : با اعتنا بدین این‌که عمر ماشین‎های بالاست و همینطور پلیس رویه سخت‎گیری‎های برای طولانی تر توشه داراست , بخش قابل توجهی از ما ضرر خوا هیم کرد .

او بابیان اینکه ۴۰۰ اتومبیل جمع‎آوری نخاله در جاده توسکستان ترافیک این حیطه را ارتقاء می‎دهد , اعلام کرد : ما با جمع‎آوری نخاله به زیبا‎سازی شهر امداد متعددی کردیم و در حالتی‌که این فرآیند ادامه یابد شاید اشخاص نخاله های خویش را در مرحله شهر تخلیه نمایند . حمل نخاله ساختمانی

یکی دیگر از رانندگان حمل نخاله به دنبال بیان کرد : بیش تر از ۶۰۰ نیسان , ۱۵۰ خاور , ۳۵۰ بیل و کامیون در سال ۹۰ با تشکیل شرکتی در زمینه حمل نخاله جهت دهی شد .

او ادامه اعطا کرد : از سال ۹۵ بیان شد که نیسان و خاور نیز نظیر کامیون نخاله ها را به توسکستان ببرند , این ماشین‎ها از دید فنی ایراد دارا‌هستند .

دغدغه رانندگان حمل نخاله جدی گرفته شود

در‌پی محمدابراهیم جرجانی , عضو شورای اسلامی شهر گرگان اعلام‌کرد : سخنان این اشخاص طبیعی است , شهرداری و سرویس ها شهری بایستی بیشتر به تفکر آنها باشد چون این رانندگان در پاکیزگی مرحله شهر زحمت متعددی کشیده اند .

او ادامه اعطا کرد : امکان خروج نخاله به وسیله این خودروها به خارج شهر گرگان با دقت فاصله و مخارج استهلاک نیست و نیاز است تصمیمی گرفته شود تا این افراد نخاله های را درین حیطه تخلیه نمایند .

جرجانی اعلام کرد : عدم حل مشکلات این اشخاص سبب می شود که رانندگان قسمتی از نخاله ها را در رودخانه‎ها و حاشیه‎های شهر گرگان تخلیه نمایند .

او همینطور بر پیگیری بدهی این اشخاص که از پروژه های روگذر و زیر‌گذر باقیمانده است , تأکید کرد .

حمل نخاله بازیافت ضایعات ساختمانی کمک به اقتصاد و محیط زیست

زیرساخت انتقال مکان تخلیه آماده شود

به‌دنبال فائزه عبداللهی , مدیریت شورای اسلامی شهر گرگان اعلام کرد : برای جابجایی می بایست دانایی شود و زیرساخت های آن حیث شود , در حالتی که به عقب برگردیم تمام نخاله ها در مرحله شهر خالی خواهد شد .

او ادامه بخشید : اکثر اوقات این اشخاص از اقشار ضعیف جامعه میباشند و در قالب خودرو های کوچکتر کار می نمایند و احتمالا درین فرآیند از چرخه کار حذف شوند .

 

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!