Categories: تخلیه و لایروبی و حفر چاهلوله بازکنی

روش های حرفه ای کلاهبرداری برخی شرکت های لوله بازکنی و تخلیه چاه در شهر های مختلف

برچسب‌هایی که هر از گاه بر روی دیوار و در منازل چسبیده میشود معمولا دربردارنده یک دسته پیام تبلیغاتی برای اهل خانه و ساکنان واحدهای مسکونی میباشند : «لوله بازکنی فوری» , «تخلیه چاه» , «لوله بازکنی و تخلیه چاه» و یا این که چیزی در حدود همین کار .

برچسب لوله بازکنی و تخلیه چاه بر در و دیوار

درحال حاضر دیگر خانه‌ای نیست که یکسری برچسب لوله بازکنی و تخلیه چاه بر در و دیوارش نچسبیده باشد . چه بسا احتمالا منزل و ساختمانی نباشد که در گیر به مراجعه و تماس با صاحبان این نوع آگهی‌های چسبناک برای رفع گرفتگی لوله و یا تخلیه چاه خانه نشده باشد .
ولی نیاز به عنوان کردن این نکته نیست که‌این نوع فرآورده‌های تبلیغاتی , فقط در کشورهایی مثل کشور‌ایران که سایه کمرنگی از مقررات صنفی بر سر اتحادیه‌های صنف‌ها سایه انداخته است قابل مشاهده و رویت می باشد .

کلاهبردارانی که با شیوه‌های نو هر روز پا به میدان ظهور می گذارند و تا ارگان های نظارتی و رسمی بخواهند زمان جولانی برای دوری از فعالیت‌های اقتصادی این قبیل کلاهبرداران داشته باشند , بار خودشان را می‌بندند و روزی دیگر با شکلی نو و شمایلی موجه‌تر مجدد ظواهر می شوند .

این روزها گرفتگی لوله‌های فاضلاب منازل از جمله سرویس‌های ظرفشویی و بهداشتی یا این که چاه آشپزخانه و سرویس بهداشتی اعم از گرفتاری‌های طبیعی زندگی شمرده می شود که در‌حالتی که برای رفع این مشکل , با یک کدام از شماره تماسهای مندرج روی این برچسب‌های تبلیغاتی تماس گرفته باشید با یقین با خاطره‌ای تلخ و ناباورانه ناشی از دریافت هزینه‌های نامعقول و یا این که سرویس ها ناقص وواجه شده‌ اید . نشت یابی لوله شمال تهران

بیشتر صاحبان این آگهی‌ها اشخاص بی تخصص و ناکارآمد می‌باشند که با تهیه و تنظیم یک دستگاه دریل منحصر به فرد لوله بازکنی که میانگین قیمت آن در بازار روز جاری کمتر از صد هزار تومان است و تنظیم یک سری متر فنر و ابزارهای ساده مخصوص تخلیه چاه , روزمره یک‌سری صد هزار تومان از این روش درآمد خطا دارا هستند .
بخش اعظمی از آن ها از گالن‌هایی دربردارنده مواد سیاه رنگی به کار گیری مینمایند که اذعان دارا هستند این ماده سیاه , شایسته ترین گونه مایع قابل استفاده در رفع گرفتگی لوله‌های منازل و لوله بازکنی است و این درحالی است که طبق اعلام اتحادیه ذی‌ربط استفاده از هرگونه مواد اسیدی برای رفع گرفتگی لوله‌ها , غیر مجاز و ممنوع است .
تا به امروز اشخاص اکثری در ارتباط تلفنی با واحد نظرها مردمی از کارایی صاحبان به این شکل آگهی‌های لوله بازکنی و تخلیه چاه , انتقاد و گلایه کرده‌اند .

روش کار کلاهبرداران

روش کار این اشخاص بدین صورت است که بعداز ارتباط تلفنی مردمان با آن ها و آمدن به محل , اعلام می‌نمایند :

( سیستم لوله کشی خانه شما نقص فنی دارااست و بایستی لوله کشی را عوض نمائید , البته در‌حالتی که بخواهید کمتر هزینه نمایید , ما مواد مخصوصی داریم که از آن‌ها همراه با فنر زدن استفاده میکنیم و تا تعدادی سال دیگر با خلل گرفتگی لوله‌های فاضلاب و تخلیه چاه مواجه نخواهید شد . (

روشن است درین در میان صاحب و مالک ملک برای رهایی از هزینه یکسری میلیونی ترمیم سیستم لوله کشی ساختمان و تعویض لوله‌ها , به فقط شیوه توصیه شده این کلاه برداران رضایت می دهد .

بعضا از این اشخاص بعداز چندبار فنر زدن به درون لولههای گرفته شده , فاضلاب داخل گالن‌های ۳ یا این که ۴ لیتری که همراه دارا‌هستند و دربردارنده مواد سیاه رنگی است را باطن لوله‌ها می‌ریزند و در مواقعی هم از صاحب و مالک واحد مسکونی تقاضای پودر شست و‌ شو میکنند که در همین زمان کوتاه از زمان استفاده کرده و اسباب قیمتی دم دستی را سرقت می کنند . تخلیه چاه و لوله بازکنی مدرس

این اشخاص ناکارآمد بعد از اتمام کار که در اکثر اوقات موردها کمتر از یک ساعت ارتفاع میکشد برای هر گالن مواد ریخته شده پولی در بین ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان و برای هر لوله ای که فنر زده‌ اند پولی در میان ۲۵ تا ۴۰ هزار تومان از صاحب ساختمان مطالبه می کنند .
ولی این اشخاص معمولاً کمتر از ۴ گالن استفاده نمی کنند و در موردها زیادی شاکیان اعلام داشته‌ اند تا ۱۴ و ۱۷ گالن نیز استفاده کرده‌اند!
دست کم قیمتی که‌این اشخاص برای رفع گرفتگی لوله‌ها مطالبه مینمایند ۱۵۰ هزار تومان است که اما این رقم تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم چشم شده‌است .

گلایه شاکیان

خانم ( لیلی ص ) کارمند یک دستگاه مدنی اظهار می دارد : حدود ۲۰ روز پیش برای رفع گرفتگی لوله آشپزخانه و تخلیه چاه به یکی این صاحبان لوله بازکنی و تخلیه چاه تماس گرفتم که بعد از رفع گرفتگی لوله مبلغ ۱۹۰ هزار تومان اخذ کرد و این درحالی است که طبق ضابطه اتحادیه مربوطه نرخ این کار فقط ۲۰ هزار تومان بوده است .

آقای ( حسین م) هم اظهار می دارد برای رفع گرفتگی لوله سرویس بهداشتی با لوله بازکنی و تخلیه چاه تماس گرفتم که بعد از انجام کار ۱۹۰ هزار تومان مطالبه کرد در حالی که در تماس با اتحادیه اعلام کردند نرخ مزبور باید۲۰ هزار تومان باشد .

همینطور خانم ( محبوبه م ) اظهار می دارد : برای باز کردن گرفتگی لوله آشپزخانه منزلمان ۵ گالن ۳ لیتری مواد استفاده کرده و مبلغ ۱۳۵ هزار تومان اخذ کرده اند .

آقای ( حمید ه)هم با اعلام این‌که برای رفع گرفتگی لوله چاه آشپزخانه با یک لوله بازکنی و تخلیه چاه تماس داشته , اظهار می دارد : از ۴ گالن ۳ لیتری مواد که یکی آنان دربردارنده آب بود مستعمل و مبلغ ۱۵۰ هزار تومان دریافت شده‌است , در حالی که نرخ اتحادیه چیزی نزدیک به ۲۵ هزار تومان اعلام شده‌است .

سخنان رئیس اتحادیه

رئیس اتحادیه صنف تأسیسات مکانیک ساختمان شهر مشهد مقدس با ابراز تأسف در جواب به موردها ارائه شده میگوید : در زمینه ی رفع گرفتگی لولههای فاضلاب و تخلیه چاه منازل صرفا ۵ عضو مجاز اتحادیه شهر مشهد می‌باشند که ذیل لحاظ این اتحادیه سرگرم کار و کار می‌باشند و نرخنامه قانونی را رعایت می نمایند که اطلاع رسانی این اشخاص در رسانه‌ها با نماد ستاره مشکی رنگ که درون آن مندرج «عضو مجاز اتحادیه» معلوم می‌باشد و تمام آگهی‌های لوله بازکنی و تخلیه چاه دیگر که فاقد نشانه ستاره مشکی رنگ باشند غیرمجاز بوده و این اتحادیه نمی‌تواند پاسخگوی شاکیان و کلاهبرداری انجام یافته باشد . رفع بوی بد فاضلاب گاندی تهران

دانلود نسخه پی دی اف - Download PDF Version

منابع مفید:
مرکز تحقیقات آب و فاضلاب

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
توان افزا

Recent Posts

لوله بازکنی مرزداران تضمینی | ارائه خدمات زیر 20 دقیقه

اگر به دنبال سرویسکار تضمینی برای دریافت خدمات لوله بازکنی می باشید، پیشنهاد می کنیم در barchasb.net به جستجو بپردازید.…

2 سال ago

قدرت و تاثیر بالای محلول صاف

برگزیدن یک لوله باز کن تاثیر گذار محلول لوله بازکن صاف ر و کار آمد مراحل کارمان را آسان تر…

3 سال ago

سه مدل مختلف توالت فرنگی و دادن راهنمایی‌هایی جهت خرید مناسب آن ها

 امروزه ایرانی ها هم از توالت فرنگی استفاده می کنند و مصرف آن بسیار متداول شده است طوری که در…

3 سال ago

سقوط صابون در چاه دستشویی به همراه روش هایی ساده برای حل این مشکل

 امروزه به سبب وجود آپارتمانها محیط سرویس بهداشتی خانه ها کوچک است و مجبور هستند که روشویی را درون توالت…

3 سال ago

رعایت نکاتی که از پر شدن چاه فاضلاب جلوگیری میکند

فاضلاب و پر شدن چاه فاضلاب همیشه جزئی از دغدغه ها و مسائل بشریت بوده است و آنها را با…

3 سال ago

با کیفیت ترین انواع لوله فاضلاب خانگی و شهری

برای لوله کشی در ساختمان ها و مراکز تجاری و اداری شناخت انواع لوله فاضلاب برتری دارد. این لوله ها…

3 سال ago