راهنمای کامل سرویس کولر آبی و معرفی ماهر ترین نصاب های کولر آبی

مجله اطلاع رسانی و آموزشی و خدماتی

راهنمای کامل سرویس کولر آبی و معرفی ماهر ترین نصاب های کولر آبی

این مجموعه افتخار داراست با کادری کارآزموده و عصر چشم در اسرع وقت خدمات نصب , سرویس و تعمیر انواع محصول شرکت های گرمای جنوب , سرد آوران , لورچ , سولان و جبال , توان گاز , صدرا الکتریک , تکسان را انجام دهد .

اقدام نصاب کولرآبی

برای اتصال دهانه کولر به دهانه شبکه از روشهای مختلفی به کارگیری می شود که مهم ترین آن ها عبارت است از :

اتصال با استفاده از كانال نرم ( برزنت ) و چسب :

در‌این روش دهانه کولر را به مقدار ۳۰ سانتیمتر از دهانه شبکه مسافت داده و بعد یک برزنت به پهنا ۳۰ سانتیمتر و با طولی برابر محیط دهانه بزرگتر که حاشیه های آن را به یکدیگر می دوزند در میان دهانه ها قرار میدهند , آنگاه کناره ها را به کمی چسب ( چسبهای کلیه كاره ) آغشته كرده و مقداری آن نقاط را می فشارند که بعد از کم آب شدن چسب , اتصال صورت می‌گیرد . نصاب کولر آبی مشهد

سرویس کولرآبی

اتصال با استفاده از كانال قابل انعطاف , پیچک و تسمه فولادی و پیچ خودکار :

در‌این روش اتصال با استفاده از برزنت به پهنا ۳۰ سانتیمتر و طولی برابر محیط دهانه بزرگتر كانال یا كولر انتخاب و بین دهانه كولر و كانال در محل نصب توسط اتصال تسمه فولادی , پیچ خودكار و پیچك متصل می كنند .

اتصال با استفاده از كانال نرم و گیره های پلاستیکی :

دراین گونه اتصال نیاز به گرداندن کناره های شبکه به خارج ( پیچک کردن ) , تسمه و پیچ خودکار نیست . برای اتصال برزنت به دهانه شبکه و کولر از یک سری گیره پلاستیکی استفاده می نمایند .
نصب و راه اندازی تمامی کولرهای آبی در اسرع وقت با شایسته ترین اثاثیه و کیفیت عالی کیفیت خوب به وسیله خدمات دهندگان آب و جارو انجام می شود . کافی است فرم ثبت توصیه را پر نمائید . طرز کار کولر آبی

آبی كه یكنواخت از آب پخش كن ها پاشیده می شود , پوشالها را پیوسته تر نگه می‌دارد . زمانی بادزن حركت می كند هوای خارج از روی پوشالهای تر میگذرد و سبب ساز تبخیر جزو آب روی پوشالها می شود . گرمای واجب برای تبخیر از هوا و مانده آب گرفته میشود و در فیض نیز هوا و نیز آب خنك میشود . هوای خروجی از كولر آبی رنگ علاوه بر خنكی از گرد و غبار هم تصفیه شده و وارد اتاق می شود به همین علت چون دریچه های پوشال به خاطر آلودگی به ندرت مسدود می شود , میبایست پوشالها در هر دوره تعویض گردد , به كولرآبی خنك كن تبخیری هم گفته می شود .

انواع کلید کولر آبی :

کلید کولرآبی

کلید کولر ( سلکتوری ) :

مورد استفاده این گونه کلید در کولرهای پرتابل ( اتاقی ) است . این دسته کولر دارنده یک الکتروموتور تک فاز یک به دور است که محور این الکتروموتور هم زمان پمپ آب و دمنده کولر را به جنبش در میآورد . با گردش سلکتور از موقعیت خاموش به ماکزیمم بدور موتور عوض شده و میزان آبدهی و هوای ارسالی را فراوان می‌نماید .
کلید کولرآبی

کلید کولر آبی معمولی :

در‌این نوع کلید برای فعال سازی الکتروپمپ یا این که پمپ آب الکتروموتور دو بدور و کنترل دورهای آن از سه کلید قطع و وصل استفاده می شود .
کلید کولرآبی اتصال کولر به آب شهری

كلید كنترل هوشمند :

برای هر چه خوبتر شدن عملكرد كولرهای آبی امروزه از كنترل هوشمند به جای كلیدهای معمول در ساختمانها استفاده می شود . به واسطه مجهز بودن این كلیدها به كنترل دمای اتاق ( ترموستات ) امكان روشن و خاموش شدن دستگاه با وصال به دمای تهیه و تنظیم شده امكانپذیر بوده و همینطور داشتن امکان فعال سازی اتوماتیك در زمانهای از قبلی رقم خورده و یا این که خاموش كردن آن در زمانهای معلوم و كنترل از منش به دور از مزیتهای استفاده از این گونه كلید به شمار می‌رود كه قادر است فارغ از هیچگونه تغییری در سیم كشی جایگزین كلیدهای فعلی گردد .

سرویس کولرآبی

ديواره هاي كولر را جدا كنيد و در صورت نياز پوشال ها را تعويض كنيد . ( معولاً هر دو سال يك توشه ) پوشال ها بايد به مدل اي به وسیله توري هاي سيمي محكم به در پوش ها بسته شوند كه آب از آنان بر روي حرفه و يا تسمه و پمپ وموتور نريزد . كف كولر را شست وشو داده ودر صورت زنگ زدگي , ترک شدن آن را ترميم كنيد . ولی خوبتر است در پايان فصل گرما و از كار انداختن كولر محل هاي زنگ زده را ضد زنگ زده ورنگ كاري نماييم . ياتاقان هاي توربين وجا روغني هاي روي موتور را روغن كاري كنيد و با دست هر دو فلكه را بچرخانيد تامطمئن شويد كه مانعي در حركت آنها مو جود نيست .

تسمه و فلكه هاي ( پولي ) موتور و توربين بايد در يك امتداد باشند تا موجب لنگي و ساييدگي تسمه و لرزش نشود . در صورت ساييدگي و بريدگي تسمه آن را تعويض كنيد . معمولاً پمپ هاي آب احتياج به روغن كاري ندارند ولي آن‌ها را از جاي خویش بیرون كرده و رسوب اطراف پروانه ها را تميز كنيد همچنين صافي آن را تميز كرده و در جاي خویش قرار دهيد . با مالامال كردن تشتك تحتاني از آب و روشن نمودن واتر پمپ اطمينان حاصل نماييد كه مسير آب در شيلنگ و سه راهه و آب پخش كن ها باز است .

سرویس کولرآبی

ناودان هاي پخش كننده بومی در در پوش ها را تميز كرده تا منافذ آن‌ها باز شود . شناور را طوري تنظيم نماييد كه آبي از تشتك يا دريچه اطمينان سرازير نشود . هنگام روشن كردن كولر ابتدا به بازه زمانی روستا دقيقه واتر پمپ را روشن كرده تا پوشال ها خيس شوند و پیشین از روشن كردن موتور اصلي كولر براي اولين توشه پارچه بزرگي را خيس نموده جلوي دريچه ها گرفته تا ذرات زنگ و گرد خاك را به خویش گرفته ومحيط را كثيف نكند . در پايان فصل گرما آب تشتك را خالي كرده وروي كولر را با برزنت بپوشانيد . و شير فلكه آب را بسته وحتي الامكان لوله هاي رابط را جدا نماييد .

سرویس کامل کولر آبی دربرگیرنده تعویض پوشال , شستشوی کفی , روغن کاری یاتاقان ها , رگلاژ تسمه , شستشوی پمپ آب و آزمایش کلی است . در‌این‌صورت‌ حقوق سرویس کولر در بالاترین حد خویش قرار می‌گیرد . حتمی است بدانیم بها اثاثیه خریداری شده برای کار اعم از پوشال در حقوق و دستمزد خدمت محاسبه نمیشود . آشنایی با انواع کولر آبی به همراه راهنمای کامل سرویس کردن کولر آبی

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!