جلوگیری از وقوع خطرات برای ماشین

مجله اطلاع رسانی و آموزشی و خدماتی

جلوگیری از وقوع خطرات برای ماشین

فنی کارا

خطراتی که وسایل نقلیه را تهدید می کنند تصادف کردن، به سرقت رفتن ماشین و… می باشند. برای پیشگیری از وقوع این خطرات نکات ایمنی زیادی وجود دارند که باید رعایت کنید. سایت آریا نیوز به ارائه مطلبی درباره این نکات ایمنی پرداخته است:

۵ نکته طلايي براي ايمني خودرو، جلوگيري از تصادف و پيشگيري از سرقت

عوامل مختلفي بر ايمني خودرو و حفاظت از آن در برابر حوادث مختلف تاثير دارند. داشتن چراغ هاي سالم، چک کردن لاستيک ها، داشتن قفل هاي محافظ مانند قفل فرمان و پدال همگي در بالا بردن ايمني خودرو موثر هستند.

يک راننده آگاه و هوشيار همواره مي داند که با رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي، سرويس کاري به موقع خودرو و رعايت نکات ايمني به صورت منظم کمتر دچار مشکل شده و احتمال سرقت خودرو يا تصادف کردن، را به صفر ميرساند. عوامل مختلفي، مانند مواردي که در زير به آنها اشاره شده است، در بالا بردن ايمني خودرو تاثير دارند:

  • استفاده از قفل هاي مختلف براي حفظ امنيت خودرو در برابر سرقت
  • روشنايي و داشتن چراغ هاي مناسب
  • چسبندگي لاستيک ها
  • ترمزهاي قوي
  • شاسي و سيستم تعليق براي هندلينگ مناسب

براي هر کدام از اين پارامترها خصوصيات و ويژگي هايي وجود دارد که با رعايت آنها مي توانيد ايمني خودروي خود را افزايش دهيد.
بالا بردن ايمني خودرو با رعايت چند نکته ساده معرفی شدن فنی کارا به عنوان اشتغال ایجاد کننده در الف نیوز

استفاده از قفل هاي مختلف براي جلوگيري از سرقت خودرو

امروزه با توجه به روش هاي پيشرفته سرقت، بايد براي حفظ امنيت خودرو از قفل هاي متفاوتي که به همين منظور ساخته شده اند، استفاده کرد. شايد اگر شما کليد خودروي خود را گم کرده يا جا گذاشته باشيد، در باز کردن درب آن بدون کليد ناتوان بوده و نيازمندکليد سازي شويد. اما باز کردن درب خودرو و راه اندازي آن بدون کليد، براي سارقان حرفه اي امري راحت محسوب مي شود.

و همين امر باعث ضرورت استفاده از قفل هاي مختلف براي وسايل نقليه شده است. از نمونه قفل هايي که براي اين کار ساخته شده اند ميتوان به قفل فرمان، قفل پدال، قفل کاپوت، قفل زاپاس و.. اشاره کرد. که وجود آنها باعث طولاني شدن زمان سرقت براي سارقان شده و حتي باعث صرف نظر کردن آنها از سرقت خودروي شما خواهد شد.

روشنايي و چراغ هاي سالم؛ کاهنده ميزان تصادفات

طبق تحقيقات انجام شده خودروهاي تيره اغلب بيشتر از خودروهاي روشن احتمال وقوع تصادف را به همراه دارند. در صورتي که شما مالک يکي از خودرو هاي روشن و يا تيره هستيد حتما اين موضوع برايتان مشخص شده است مثلا خودرو هاي تيره در شب اگر چراغ نور مناسبي نداشته باشد احتمال تصادف آن بالا مي رود.

اما در اين مواقع چه بايد کرد؟ واضح است که تغيير رنگ راه حل صحيح نمي باشد. اما استفاده از چراغهاي Day Light، ريسک رانندگي را به شکل چشم گيري کاهش مي‌دهد.

چنانچه خودروي شما داراي چراغ هاي Day Light نيست، مي‌توانيد براي تهيه اين چراغ ها به لوکس فروشي ها مراجعه نموده و اين چراغ ها را تهيه و بر روي خودروي خود نصب کنيد. در خودروهاي کارکرده احتمال اينکه اين چراغ ها دچار کدر شدگي و يا خط و خش شده باشند، زياد است که در اين صورت حتما بايد آنها را تعويض نماييد.

لاستيک هاي خودرو از عوامل مهم در تصادفات از نظر خودرو بر ها

مي توان گفت که لاستيک ها قلب دوم خودرو مي باشند. اغلب افراد آگاه نيستند که لاستيک‌ها تاثير زيادي در تصادفات دارد. اگر لاستيک ها چسبندگي کافي نداشته باشند خودرو دير متوقف شده و متاسفانه راننده دچار سانحه مي شود. توصيه مي شود حتماً از لاستيکهاي تاريخ جديد، اورجينال و دست اول استفاده کنيد.

به اين دليل که ساير لاستيک ها ممکن است چسبندگي کافي را نداشته باشد و اين براي رانندگان عادي قابل تشخيص نيست مگر اينکه در شرايط استفاده قرار بگيرند که در آنجا ديگر دير شده و احتمالا وقوع حادثه و دردسرهاي پس از آن مانند آسيب ديدن خودرو و نيازمندي به يدک کش يا همان خودروبر، گريبانگير راننده خواهد شد. که علاوه بر خسارت ناشي از تصادف، باعث اضافه شدن هزينه حمل خودرو نيز براي راننده مي شود. بسياري از افراد خودرو بر نامرغوب بودن لاستيک ها را پارامتري مهم در تصادفات مي دانند.
اهميت لاستيک ها در بالا بردن امنيت خودرو بررسی محتوایی برخی از سایت های خارجی دولتی و آموزشی

سايت فني کارا (www.fanikara.com) ارائه دهنده خدمات فني متفاوت مانند خدمات حل خودرو يا خودرو بر، کليد سازي و… مي باشد. که در صورت بروز مشکل و نياز به خدمات فني مي توانيد با مراجعه به اين سايت، نزديک ترين فني کار به خودتان را براي انجام سرويس مورد نظرتان انتخاب کنيد.

ترمز هاي قوي؛ موثر در بالا بردن ايمني خودرو

بهتر است بدانيد که مجموعه لاستيک و ترمز مکمل هم بوده و هر دو داراي اهميت يکساني هستند. اگر ترمز قوي باشد ولي لاستيک ها ضعيف باشند و يا بر عکس ترمز ضعيف باشد و لاستيک ها داراي چسبندگي بالايي باشند، در هر صورت هيچکدام مناسب نيست و ممکن است دچار حادثه شويد.

بعد از اينکه لاستيک ها را نو کرده ايد به ترمز ها برويد و در صورتي که قواي محرکه را تغيير نداده باشيد ترمزهاي استاندارد پاسخگوي شرايط خودرو مي باشند. هرگز در هنگام تعويض لنت ها کوتاهي نکرده و آنها را به موقع تعويض نماييد. و با کيفيت ترين آن را براي خودروي مورد انتخاب کنيد.

شاسي و سيستم تعليق

راندمان يک اتومبيل در پيچهاي متوالي مشخص مي شود مسلمان يک خودروي امن هنگامي که پيچ هاي متعدد را طي مي کند سيستم آن به درستي عمل کرده و آسايش را به همراه دارد. اگر خودرو هندلينگ مناسبي نداشته باشد توصيه مي شود ارتفاع را به ميزان ۱ تا ۳ سانتي متر کاهش دهيد.

اين کاهش براي مرکز ثقل هر خودرويي پيشنهاد مي شود. مي توانيد براي اين کار حتماً از کيت هاي کمک و همچنين کمک فنر کوتاه تر استفاده کنيد. چرا که اگر بخواهيد آنها را با بريدن کوتاه کنيد، فنرها به کلي ناکارآمد مي شود. براي اين که فرمان به خوبي عمل کند علاوه بر استفاده از کمک فنر و فنر سفت تر، مي توانيد استقامت شاسي را هم بالا ببريد.

متن اصلی خبر

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!