آشنایی با کولر های ابی و نحوه کار انها

مجله اطلاع رسانی و آموزشی و خدماتی

آشنایی با کولر های ابی و نحوه کار انها

کولر های ابی

شناخت با کولر های ابی و روش کار انها

با گرم شدن هوا و وصال تابستان اکثر وقت ها مردمان مخصوصا در بخش ها گرمسیر مرز و بوم در پی خرید سیستم سرمایشی مطلوب میروند تا بتوانند گرمای شدید هوا را به امداد آن تحمل کنند .

 

قیمت  کولر و اولین فاکتور در انتخاب سیستم های سرمایشی و گرمایشی

امروزه سیستم های سرمایشی دوچندان متعددی با تنوع تلاش , گنجایش و توانایی , جور سیستم و … در بازارهای تجارت جهانی و داخلی مو جود هستند که برای تعیین سیستم مطلوب از فی مابین این کلیه تنوع ضروری است مطالعه و نظارت شکل گیرد .

احتمال دارد بتوان او‌لین فاکتور در تعیین سیستم های سرمایشی و گرمایشی را هزینه آن دانست . ارزش یک کولر قادر است او‌لین چیزی باشد که تاءمل خریداران را به خویش سرگرم می نماید و هنگام خرید فیس میکند . بعد از ارزش , فاکتور روش تلاش و تلاش سیستم اساسی و موضوع اعتنا می‌باشد .

بیرون از کلیه جور ها , برندها , تبلیغات و … اینک در کشورمان کشور‌ایران بخش عظیمی از مردمان از کولرهای آبی رنگ بی آلایش استعمال میکنند . اما در سالهای اخیر استعمال از کولرهای گازی هم با شیب تندی ارتقا یافته است . ولی در‌این مطلب قصد داریم بدین سؤال جواب دهیم که کولر آبی رنگ یا این که گازی؟

کولر های ابی

درباره‌ی روش تلاش این دو کولر مطالب اکثری را می بضاعت و توان در وب و مقاله ها پیدا کرد . کولرهای آبی رنگ براساس روند تبخیر آب فعالیت خنک سازی را انجام میدهند . درحال حاضر آنکه در کولرهای گازی , همان طور که از اسم آن هم برمی آید , فعالیت خنک سازی با استعمال از یک گاز شکل می پذیرد . بدون مبحث تخصصی مکانیسم های خنک کنندگی این دو سیستم سرمایشی , بیایید آنان را مقایسه کنیم .

آشنایی با کولر های ابی و مکانیسم انها

کولرهای آبی رنگ از مکانیسم دوچندان بی آلایش و در ظاهر پیش پا افتاده ای برای فعالیت خنک سازی استعمال میکنند . مکانیسمی که هزاران سال است آدم به راه‌های متفاوت از آن برای فعالیت خنک سازی استعمال کرده است . بله! مثال های اکثری از سیستم های تبخیری آبی رنگ در مورخ می بضاعت اسم موفقیت که دقیقا براساس سیستم کولرهای آبی رنگ فعالیت می کردند . درحال حاضر اندکی بی آلایش خیس و دیرین تر!!

کولر صنعتی آکسیال و کولر صنعتی سانتریفیوژ گرماسرد

سرویس کولرآبی

نصاب کولر آبی مشهد

مزایای کولرهای آبی در چیست

کولرهای آبی رنگ دارنده کاربری گسترده ای در کشورهای عالم هستند خیر صرفا در کشور‌ایران , هند و کشورهای درحال بسط که درصد کثیری از کشورهای توسعه یافته و عالم اولیه هم از این سیستم ها منفعت مند می‌شوند .

این نسل از خنک کننده ها دارنده مزایا و جنبه های مثبت اکثری می باشند که عبارتند از :

• عدم ساخت آلودگی و گازهای سمی و اصطلاحا خلق و خوی صمیمانه با محفظه زیست ( Eco Friendly ) .

ارزش دوچندان ارزان و نصب و حفظ ارزان , راحت و شدیدا مقرون به صرفه .

شایسته ترین آیتم برای اقلیم های جغرافیایی با موقعیت آب و هوایی گرم و کم آب .

• مصرف انرژی برق بصورت دوچندان پائین که در بعضا از مراجع حدود یک سوم کولرهای گازی گزارش شده‌است . پیشگیری و محافظت آگاهانه سرویس کولر گازی و اسپلیت و برخی از خصوصیات ان ها

• مکانیسم خنک کنندگی و سیستم مکانیکی دوچندان بی آلایش و در عین درحال حاضر کارآمد و لذا تعمیر و حفظ راحت و اندک هزینه .

بازده خنک کنندگی و راندمان سرمایشی فوق العاده بالا در عین مصرف پائین انرژی , به گونه ای که اکثر وقت ها کولرهای آبی رنگ استاندارد دارنده بازده تلاش بالای ۸۰ – ۷۵ درصد هستند و در ۹۹ درصد موردها قادرند دمای آسایش را برای یوزرها تأمین کنند .

استعمال از آب تحت عنوان سیال خنک کننده که مایعی مقرون به صرفه و در اختیار است و هیچ مدل آلایندگی , خواص خورندگی و … در ادامه ندارد .

امکان نصب سیستم های هوشمند در دست گرفتن دما جهت ارتقا منفعت وری سیستم و کاهش مصرف انرژی آن .

امکان استعمال از پدهای سلولزی تازه تحت عنوان واسط تبخیری به جای پوشال های دیرین و ارتقا بازده خنک سازی سیستم به این وسیله .

• تجهیز سیستم های تازه تبخیری به کلیدهای هوشمند کولر آبی رنگ و ارتقای سرعت , اعتنا و مرحله تلاش این سیستم ها از این نحوه . معرفی عملکرد دستگاه داکت اسپیلت و تعمیر و سرویس کولر های گازی

اسباب و اثاث یدکی کولرهای آبی رنگ دوچندان ارزان و در اختیار هستند و اکثر وقت ها نیازی به تنظیم اسباب و اثاث از نمایندگی و یا این که بصورت سفارشی وجود ندارد و کلیه جا می شود به قیمت خوب پیدا کرد .

• ارائه کولرهای آبی رنگ در گنجایش ها و بعدها متفاوت هم قادر است یکی از دیگر از عوارض استقبال و استعمال گسترده مردمان در سراسر عالم از این کولرها باشد . کولرهای آبی رنگ نیز در مصارف خانگی و نیز در مصارف صنعتی میتوانند پاسخگوی نیازهای یوزرها باشند .

امکان اتصال به سیستم اینورتر و کاهش مصرف انرژی از این نحوه هم قادر است کارساز باشد .

کولر های ابی

معایب کولرهای آبی در چیست

• با اعتنا به مسأله چالش آب در سالهای اخیر مقدار آب مصرفی کولرهای آبی رنگ قادر است مشاجره برانگیز باشد .

• سیستم کولرهای آبی رنگ علیرغم ترقی ها و استعمال از پدهای سلولزی غربال نظیر هنوز نیز نمی توانند بصورت بی نقص آلاینده های هوا و گرد و غبار را جذب و حذف کنند .

• سیستم کولرهای آبی رنگ دارنده محدودیت استعمال برای شهرها و بخش ها مرطوب شرجی هستند , تلاش این سیستم ها پایین رطوبت نسبی بالا دوچندان افت می نماید .

• پوشال های کولرهای آبی رنگ بصورت مداوم و عصر ای نیاز به شست و رفت , خدمت و ردوبدل دارا هستند . اگر چه که پدهای سلولزی دارنده قدمت اثرگذار بالاتری ( ۳ الی ۵ سال ) می باشند , لیکن این پدها هم بصورت عصر ای بعداز چندین سال می بایست ردوبدل شوند . در غیر اینصورت بازده کاسته شده و بوی نامطبوعی از سیستم استشمام میشود .

قابلیت و امکان پیدایش زنگ زدگی به جهت استعمال از سیال خنک کننده آب در کولرهای آبی رنگ بالاست .

همینطور خطر برق گرفتگی در‌این سیستم های سرمایشی غیرقابل اغماض است .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!